2009. március 30., hétfő

Brokkoli krémleves

Hozzávalók:

1 kis fej vöröshagyma
1 sárgarépa
1 fej zöldség zöld
1/2 fehér paprika
1 gerezd fokhagyma
1/2 zeller
1 fej brokkoli
1 ek. liszt
delikát, bors
1/2 kispohár tejföl ( kb. 2 ek )


A vöröshagymát apróra vágjuk és kicsit pirítjuk kevés olajon, utána a répát is karikákra vágva. A többi hozzávaló zöldséget is beletesszük, kicsit dinszteljük. Ízesítjük delikáttal, borssal.
Amikor megpuhult , akkor teszek bele 1 evőkanálnyi lisztet és jól összeforgatom.
Vízzel felengedem és főzöm tovább. Amikor kész, akkor ezt rúdmixerrel összeturmixolom.
Amint teljesen megfőtt, akkor a tejfölre szedek egy kis levest, elkeverem és beleöntöm a levesbe (így nem csapódik ki látványosan a tejföl).
Összeforralom és már készen is van a csoda finom brokkoli krémleves. Egy próbát megér, mindenkit biztatok, hogy készítse el.

Kisfiam nemrég evett ilyet a nővéremnél. Persze meg sem akarta kóstolni, hiszen furcsa zöld színe volt. Elértük, hogy megkóstolja és annyira ízlett neki, hogy nekem már alig hagyott (nem baj). Kérte, hogy főzzek itthon is olyan finomat, mint a nővérkém.
Megfőztem és Kittinek is nagyon ízlett. Most már csak Krisztit kell meggyőznöm, hogy kóstolja meg és utána döntse el, hogy szereti-e és ne már ránézésre.

Tömény, kiadós leves, tele vitaminnal, ami ugye főleg télen jól jön. Nagyon könnyen és gyorsan elkészül, kb. 20 perc alatt.
Nyáron lehűtve is fogyaszthatjuk.
A brokkoli sok A és C vitamint tartalmaz, antioxidáns hatású és koleszterinszint csökkentő.

4 megjegyzés:

Belly írta...

Szia!

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok nektek.

Mária írta...

Köszönjük szépen és viszont kívánom én is nektek!

Eszter írta...

Ma éppen ezt főztem meg ebédre én is. Isteni finom.

Mária írta...

Csillag ez így igaz. Nem is gondolná az ember, hogy ez a leves is milyen finom tud lenni. Érdemes elkészíteni.
Mivel én ezt a levest először ünnepi vacsoraként gyertyák fényében tálaltam a gyerekeknek, azóta ez mindig az eszükbe jut és kérik, hogy gyújtsunk gyertyát. :)