2009. január 15., csütörtök

Kókusz tekercs ( főzött krémmel )



50 dkg darált kekszet 2-3 evőkanál kakaóval, 15 dkg porcukorral, rumaromával, 5 dkg kókuszreszelékkel és kb. 1/2 liter tejjel összegyúrok. Megfelezem, konyharuhán kinyújtom úgy, hogy kókuszreszeléket szórok rá.


Töltelék:

4 ek. liszt
2 dl tej
2 csomag vaníliás cukor
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
5 dkg kókusz
+ 5 dkg kókusz a rudak tetejére

A tejet a liszttel és a vaníliás cukorral állandóan kevergetve főzzük sűrűre. A margarint a porcukorral habosra keverjük, szórjuk bele a kókuszreszeléket, majd a kihűlt krémmel vegyítsük el.

A két rudat megtöltjük ezzel a főzött krémmel, majd a konyharuha segítségével göngyöljük fel. Rászórjuk a kókuszreszeléket, s mielőtt felszeleteljük, tegyük hűtőbe.


Már régen is nagyon szerettük a kókusz tekercset, de akkor még csak annyi volt a töltelékünk, hogy a margarint kikevertük porcukorral és rumaromával. Bátyámék akadtak rá egy könyvben egy másik receptre, amiben az a lényeg, hogy a kevert krém helyett főzött krémet teszünk. Nagyon finom, hiszen nem annyira tömény a töltelék.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Koszonom a receptet. Otletes nagyon. Nem szeretem a vajas tolteleket, es orulok hogy ratalaltam erre a receptre :)

Mária írta...

Mi is így sokkal jobban szeretjük, tényleg érdemes elkészíteni. Tuti kedvenc lesz.

Unknown írta...

Mindent a leírtak szerint csináltam, de túl lágy a végeredmény. Izre jó, bár a krém nekem túk édes.Folyik,szétesik, esztétikailag nem szép.

Unknown írta...

Mindent a leírtak szerint csináltam, de túl lágy a végeredmény. Izre jó, bár a krém nekem túk édes.Folyik,szétesik, esztétikailag nem szép.